torsdag 29 januari 2009

Står still?

Som den förstagångsmorsa jag är kan jag inte låta bli att vara liiiiiiiiiiiiite orolig för att A är så ointresserad av att öva kroppsmotorik när han ligger på golvet. Jag har kollat på olika föräldraforum och läst om barn som är ungefär lika gamla och då verkar han ligga lite efter. Samtidigt försöker jag intala mig själv att barn är olika och utveklas olika snabbt och satsar på att lära sig vissa saker före de lär sig andra. Det jag undrar är: vad håller han på att öva på nu?

2 kommentarer:

Kristin sa...

Han kanske övar att äta... eller sova... eller bara växa... M var inte heller särskilt tidig, vet du väl. De har väldigt stora marginaler på BVC innan något är onormalt, så han är INTE onormal, bara inte tidig. Han tar det i sin takt. Det finns inget som inte säger att han plötsligt speedar upp sig och gör allt möjligt på jättekort tid. Sluta oroa dig för han är en god klimp! :-)

mia sa...

O var inte särskilt rörlig han heller, vad jag minns. Han låg och funderade på sin filt på golvet. Sen kröp han inget vidare, men gick däremot tidigt.
Så oroa dig inte!