onsdag 21 januari 2009

Mission: inreda A:s rum

Idag har försökt att röja undan icke-barniga saker ur A:s rum. Det är lättare sagt än gjort i vårt lilla hus. För ett sådant påhitt innebär i stort sett att man flyttar överflödiga grejjor från det ena rummet till ett annat rum.

Till sambons förtret har jag ägnat kvällen åt att leta efter bloggar med bilder på barnrum som inspiration. Tips på bra bloggar emottages tacksamt! Men nu känner jag mig bara mer förvirrad och undrar i vilken ände jag ska börja. Rummet är litet (återkommer med kvadratmetrarna...) med en snedvägg som vi tapetserat med en brunblommig tapet. Det har ett större fönster och ett lite mindre fönster invid snedväggen.

Det vi måste få plats med i rummet just nu är:
- spjälsäng
- en vanlig säng (madrass på ben. Jisses vad många timmar per natt som jag tillbringar där!)
- ett mindre köksbord med laminatskiva mönstrad med virrvarr (används som skötbord)
- vita byrån MALM från IKEA

That's it. Låter inte som så mycket kanske, men det fyller helt och hållet det lilla rummet. Börjar fundera på om det inte är bättre att vänta med att inreda på allvar till dess bordet åker ut ur rummet. Sängen måste nog stå kvar ett bra tag till. Vi behöver en extra säng och har ingen annanstans att ställa den. Omöjligt uppdrag att ens försöka... Vi får snällt vänta till dess vi har lyckats bygga ett gästhus på tomten.

Åååååååååhhhhhh, känner mig tokigt frustrerad!

Inga kommentarer: