fredag 23 januari 2009

Lite skraj...

Följande utspelade sig alldeles nyss:
Hade precis klätt på A och var på väg ut på promenad när jag såg att en polishelikopter låg och spanade över samhället. Ringde till O (som alltid lyssnar på radion) och frågade lite på skoj om det var okej att gå ut. Han hade inte hört något speciellt. I med A i vagnen. På med stövlarna (vi har 5 cm snö - eller slask, beror på hur man ser det). Och så ut. Polishelikoptern cirkulerar fortfarande ovanför husen.

Har hunnit ca 200 m hemifrån när jag plötsligt möter O i bilen. Några minuter efter att vi hade lagt på, så säger de på radion att en yxman har hotat personalen på vårdcentralen för att få droger!!!!!!! Vi har ju liksom bara 400 m dit ifrån oss!!!!! Så O hade ringt hem och till mobilen (som jag alltid slarvar med och glömmer hemma...) och när han inte fått tag i mig så hade han slängt sig i bilen och åkt hem. Behöver jag säga att jag vände tvärt på klacken och gick hem?

Så här sitter jag nu med låst dörr och nära till telefonen...

2 kommentarer:

Åsa sa...

nääää?! läskigt! ta hand om er ordentligt syrran!

Åsa sa...

Läste på GP att yxmannen är fast nu!