fredag 16 januari 2009

Jag blir så förbannad!

Det finns en del saker här på jorden som gör mig nåt så fruktansvärt FÖRBANNAD!!!!!!!

En är att försöka para ihop sambons strumpor med varandra. Det är typ stört omöjligt.

För det första
...så äger han nästan bara enfärgade svarta strumpor. Okej, det finns några mörkblå och några mörkbruna också, men skit samma. Det gör varken till eller från...

För det andra
...så tycker han själv att det inte spelar någon större roll om en strumpa specifikt hör ihop med en annan - är den svart så är den, då hör den ihop med en annan svart strumpa, är hans filosfi. Sen om den andra strumpan har en resårstickning i skaftet och den andra är slät, det hör liksom inte hit. Detta resultera ofta i att han har en nyans svart på ena foten och en annan på den andra. Någon kanske skulle kalla det spännande eller vågat eller personligt. Jag blir mest dunderirriterad...

För det tredje
...så är det mestadels jag som tvättar här hemma. Så det är MIG det drabbar. Mina strumpor hänger jag parvis när jag hänger tvätten. Det är så himla enkelt när man sen tar ner tvätten, vips så har man automatiskt ett par! Visst är det finurligt? Sambons strumpor har jag numera slutat att försöka para ihop, det går helt enkelt inte.

Om nu någon undrar så JA jag har försökt para ihop hans strumpor alldeles nyss. Och NEJ jag är inte perfektionist, men någon ordning kan det väl få vara i strumplådan? Åtminstone på en fredag...

2 kommentarer:

Linda sa...

hahahahaaa sånt där hade stört mig med!

Anonym sa...

steph

Kom inte i min strumplådan!!!!
Du skulle får en mardröm mitt på dagen!! hahaha