måndag 26 januari 2009

Gott & blandat

Jag har en last som jag inte kan bli av med.
Porslin.
Eller rättare sagt porslin med, enligt mig, fin dekor.
Ofta handlar det om svenskt 50- och 60-talsporslin, men det är inte så himla noga.
Bara dekoren är fin...
Här kommer några smakprov på porslin som finns hemma hos mig. Det blir lite gott och blandat, en del har jag flera tallrikar etc av andra har jag bara enstaka exemplar av. Gemensamt för dem är att de är loppisfynd. Svart ruter fick jag senast i julklapp av min mamma som vet precis vad jag gillar...








Rörstrand Kåpe








Rörstrand Expo








Rörstrand Tebe








Rörstrand okänd








Uppsla Ekeby Ruter








Gustafsberg Svart ruter

1 kommentar:

Kristin sa...

Hej du, det är snygga tallrikar och hos dig passar det så bra, särskilt att mixa och matcha! :-)

Jag har lagt upp en bild på min blogg som leder till en länk där man kan vinna en sådan där sängförvaring som vi pratade om. Villes veranda heter stället som gör dem, jag tror det var det vi sa, men som sagt, kolla min länk! (Om jag vinner får Arvid saken!!!!)

KRAM